Se ten coñecemento de feitos susceptibles de ser constitutivos de infracción en materias da competencia do ITSS (traballo, seguridade e saúde laboral, seguridade social, emprego, etc.) pode comunicarse ante a Inspección de Traballo e Seguridade Social.
Considéranse infraccións laborais as accións e omisións das persoas responsables (personas físicas ou xurídicas e comunidades de bens) que se recollen e sancionan na normativa laboral.
As infraccións cualifícanse en leves, graves e moi graves e sancionanse por proposta da ITSS, logo de instrución do oportuno expediente.
Ver información "Presentación de queixas ITSS" (para imprimir)
Podes iniciar a tramitación dun expediente presentando o formulario de reclamación ante a Inspección Provincial de Traballo e Seguridade Social.
EN NINGÚN CASO SE ACEPTAN QUEIXAS A TRAVÉS DO CORREO ELECTRÓNICO DESTE SITIO WEB.
Segundo o artigo 9.1.f do Real decreto 928/1998, a reclamación deberá conter:
Podes utilizar os modelos de reclamación ofrecidos
(traducido a diferentes idiomas: INGLÉS, FRANCÉS, BULGARO, ROMANO e UCRÁNICO)
GARANTÍAS DERIVADAS DA QUEIXA:
GARANTÍA DE INVESTIGACIÓN: a presentación de denuncia ante a Inspección de Traballo e Seguridade Social garante que será tramitada e investigada polos funcionarios competentes.
GARANTÍA DE RESPOSTA: unha vez rematadas as actuacións de inspección, remitirase resposta ao denunciante, sempre que estea incluída nas a que se refire o artigo 20.4 da Lei 23/2015, do 21 de xullo:
A aqueles suxeitos titulares de dereitos individuais e colectivos recoñecidos pola normativa correspondente ao ámbito da función inspectora, que poidan verse afectados como consecuencia da actuación investigadora.
Representantes unitarios ou sindicais dos traballadores, sobre o estado das reclamacións presentadas por estes no ámbito da súa representación. Cando o artigo 20.4 fai referencia á expresión «representantes unitarias ou sindicais dos traballadores», tamén se inclúen os delegados sindicais das seccións sindicais dos sindicatos, e non só a representación unitaria (comité de empresa e delegados de persoal), en consonancia co criterio confirmado. entre outras sentenzas da STS 29-6-1995, relativas a que os representantes dos traballadores deben acudir tanto á representación unitaria como á sindical, sempre que, por suposto, se cumpran os requisitos esixidos para ter tal condición polo art. 10 da Lei 11/1985, do 2 de agosto, Orgánica de Liberdade Sindical, e as competencias nela contidas.
No caso de non existir tal relación (terceiro que non traballe nunha empresa que denuncia determinados comportamentos, partidos políticos como titulares de intereses ou dereitos colectivos, organizacións sindicais sen especial vinculación nos supostos que orixinan a denuncia formulada, por non afectar directamente a vulneración dos seus dereitos como tales ou non actuar no ámbito da súa representación), o resultado das actuacións probatorias non se comunicará por escrito.
Polo tanto, calquera cidadán ten dereito a presentar unha reclamación ante a ITSS, pero só os sinalados anteriormente teñen dereito a recibir resposta en relación coas actuacións realizadas por este organismo.
GARANTÍA DE CONFIDENCIALIDADE: De conformidade co artigo 20.5 da Lei 23/2015, Reguladora do Sistema, da Inspección de Traballo e Seguridade Social, non se tramitarán as reclamacións anónimas, sendo necesaria a identificación do denunciante para a presentación do informe das actuacións de comprobación medidas administrativas levadas a cabo en relación cos feitos denunciados e utilizadas con frecuencia polo funcionario en funcións para aclarar ou completar determinados aspectos da denuncia. Non obstante, cómpre subliñar que os Inspectores e Subinspectores teñen o deber de considerar confidencial a orixe das queixas, e están obrigados a non revelar a identidade dos denunciantes ás empresas sometidas á inspección.
Hai tres formas de presentar unha reclamación:
-PRESENCIAL - Acudir ás dependencias da Inspección Provincial de Traballo e S.S., así como aos rexistros dos demais órganos da Administración do Estado (A. G. E.) e das Comunidades Autónomas (CC. AA), así como das administracións locais, sempre que que existe o acordo correspondente.
-TELEMÁTICA - A través da sede electrónica do Ministerio de Traballo e Economía Social, sempre que o denunciante dispoña do DNIe (Documento Nacional de Identidade Electrónico), ou dunha sinatura electrónica avanzada baseada nun certificado electrónico recoñecido pola plataforma @firma. Tamén pode utilizar o sistema CLAVE.
-VÍA POSTAL - Dirixido ao enderezo da Inspección Provincial de Traballo e S.S. Ten en conta que se a reclamación se presenta por correo postal ou nos rexistros sen que compareza o denunciante, será necesario que achegue copia compulsada do DNI do denunciante e, se é o caso, autorización expresa do denunciante para que a Inspección poida verificar a súa identidade. datos no rexistro correspondente.
Lembra indicar no documento de reclamación que presentas, a Inspección Provincial de Traballo e Seguridade Social á que vai dirixida a túa documentación, que coincidirá coa provincia onde estea o centro de traballo.
Poñemos á súa disposición un BUZÓN DE CORREO onde (a través dun formulario On-Line) poderá COMUNICAR -non se considera queixa formal- ao ITSS calquera irregularidade laboral que teña coñecemento.
Neste caso NON TERÁ QUE FACILITAR NINGÚN DATOS PERSOAIS posto que a caixa de correo só recollerá información sobre as irregularidades que se lle poñan en coñecemento.
É importante que os datos que introduza no formulario sexan o máis detallados posible, para que a Inspección poida, no seu caso, planificar as actuacións oportunas.
É importante destacar que ao comunicar as irregularidades laborais a través desta caixa de correo, estás a colaborar na execución das funcións encomendadas ao ITSS.