Ministeri de Treball i Economia SocialPresentació de la Qualitat a l'Administració Pública. Ministeri de Treball i Economia Social

Presentació de la Qualitat a l'Administració Pública

Qualitat a l’Administració Pública

En l’actualitat la qualitat constitueix un atribut indiscutible del nucli de la gestió pública. El Ministeri de Treball i Economia Social, compromès en la millora dels nivells econòmics i socials de la nostra societat, tant per les característiques dels seus serveis com pel tipus de funcions que exerceixen les seves Unitats, ha tingut un importat paper en les accions de qualitat incloses en els diferents plans de millora a l’Administració General de l’Estat.

Destaquen, entre altres, pels seus efectes positius en la relació amb els ciutadans i empresaris, els resultats aconseguits en matèria d’accessibilitat als serveis públics, la reducció de temps de tramitació i d'espera, la simplificació de procediments, la supressió de tràmits no essencials i l’impuls a l’administració electrònica.

En aquest sentit deuen destacar-se els premis i reconeixements obtinguts per unitats de l’Institut Nacional de la Seguretat Social, de la Tesoreria General de la Seguretat Social, L’Institut Social de la Marina i la Conselleria d’Ocupació i Seguretat Social en Suïssa.

En el nou entorn que dissenya el Reian Decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s’estableix el Marc General per a la Millora de la Qualitat a l’Administració General de l’Estat, la Subsecretaria del Departament ha dictat la Instrucció de 23 de febrer de 2006 referent als programes i actuacions de millora de la Qualitat dels Serveis Públics en l’àmbit del Ministeri de Treball i Economia Social, amb la finalitat de facilitar i impulsar el desenvolupament dels programes en els quals es concreten les metes i objectius de millora establerts en dita norma.